Во последните денови од август, главниот град на Шведска беше домаќин на својата, целосно дигитална, модна недела.
И покрај првичната одлука на организаторите да го одложат настанот, меѓу другото, тие открија дека дигиталниот начин на спроведување модни ревии и дискусии за модната индустрија ја има својата цел за одржливост. Модната недела во Стокхолм отворено разговараше за одржливоста на модата и климатските промени воопшто.
Од брендовите кои учествуваа на овогодинешната манифестација, има четири кои се истакнуваат со својата посветеност на одржливоста. Овие брендови коегзистираат со модерниот, ажуриран концепт на готова мода и секојдневна облека и нудат колекции кои служат за потребите на модерните, информирани и морално ориентирани жени и мажи.
A DAY’S MARCH
Основана е во 2014 година од Маркус Гардо, Пеле Лундквист и Стефан Пагреус како машка марка, со парчиња што рефлектираат чиста, минималистичка и безвременска скандинавска естетика. Неговата динамика на шведскиот пазар и континуираниот раст доведоа до лансирање на женски серии, а дигиталната платформа на Шведската модна недела беше домаќин на првата колекција, дизајнирана од новиот уметнички директор на одделот за женска облека, Бехназ Арам. Значи, оваа прва колекција на Арам вклучува претежно унисекс модели како кашмир палта и парчиња направени во Шведска. Меѓу целите на брендот, уште од основањето, е да се намали влијанието врз животната средина. Поголемиот дел од облеката во Португалија е направена од локални ткаенини и материјали, претежно органски памук.
RODEBJER
Основана е во 2000 година во Њујорк од Карин Родебјер, со фокус на феминистичките и еколошките вредности. Постепено, брендот започнал да се здобива со признанија со колекции кои служат целосно женствен, паметен стил, чиста, модерна естетика и добија свои потписи како што се костуми, драпирани кафтани и карактеристични отпечатоци. По неколку години во Њујорк, брендот се преселил во Стокхолм во 2016 година, стекнувајќи сопствена водечка продавница и стана една од омилените скандинавски брендови. Применувајќи одржлива и одговорна практика во креирањето на своите колекции, Родебјер претстави колекција на тексас парчиња создадени во соработка со друга шведска марка Iggy Jeans на Модната недела.
STAND STUDIO
Основана е во 2014 година од Нели Кармас во обид да создаде добро дизајнирани кожни парчиња што одговараат на естетиката на висока мода, но кои можат да бидат достапни по пристапни цени. Сега Нели покрај кожа користи и велур, волна, крзно и вештачко крзно. Едноставната шик и скандинавската естетика се извор на инспирација за колекциите што нудат парчиња идеални за модерна женска гардероба. И покрај материјалите што ги користи, а за кои лесно може да се обвини дека не се компатибилни со етичката мода, Stand Studio применува одржливост во своите колекции. „Кожата што ја користиме е нус-производ на прехранбената индустрија, но секогаш се обидуваме да бидеме уште подобри“, изјави Нели Камрас, која додава дека во своите парчиња користи и вистинска и вештачка кожа. „Користењето на оригинална кожа има многу предности, бидејќи тоа е природен производ, но ние се обидуваме да ги најдеме најдобрите вештачки материјали направени од рециклиран полиестер, иако понудата сега е многу мала.“
HOUSE OF DAGMAR
Марката е основана во 2005 година од страна на три сестри Карин Содерлинд, Кристина Тјдер и Софија Валенстам, кои сакале да ја продолжат традицијата на нивната баба, кројачката Дагмар. Марката е посветена на идејата за одржливост и безвременските парчиња што се во основа плетени. За куќата Дагмар, одржливоста се претвора во парчиња без трендови што можат да се носат „100 до 200 пати“ и главно се изработени од биоразградливи материјали.




