Дали некогаш сте обрнале внимание на бојата на авионските седишта? Тие се скоро секогаш сини, а сите други бои се исклучок и обично се однесуваат на помали приватни авиони. Некои претпоставуваат дека оваа боја е избрана затоа што нè потсетува на небото. Но, објаснувањето не е толку едноставно.
Па, зошто тие се сини?
Првите сини седишта почнаа да се користат пред неколку децении, а сега сите авиокомпании избираат тапацир од оваа боја. Според британските научници, повеќето луѓе ја поврзуваат сината боја со сигурноста и безбедноста, што е многу важно дури и за патниците кои страдаат од аерофобија, или страв од летање со авион.
исто така, според истражувањето, 90 проценти од луѓето потсвесно донесуваат одлука за привлечноста на компанијата во зависност од боите на брендот, а синото во оваа смисла е одлично „поминување“.
Практична причина
Постои практична причина зошто авиокомпаниите избираат сини седишта – нечистотијата, дамките и гребнатинки се помалку видливи на оваа боја, така што овие седишта може да се користат многу подолго отколку што би можеле во друга боја.
Што се однесува до материјалот, седиштата се тапацирани со вештачка кожа или ткаенина. Во авионите што се користат за летови на долги релации, како што се трансатлантските, седиштата се тапацирани во ткаенина, бидејќи тоа им овозможува на кожата да дише, така што патниците нема да се потат или да почувствуваат непријатност.
Крпа на задниот дел од седиштето
Платното што е поставено на горниот и задниот дел од седиштето се нарекува антимаказар. Овие ткаенини биле широко користени за покривање мебел во ерата на Викторија. Името го добила според маслото од макадарин што мажите ја користеле за да ја обликуваат косата. Ова масло е исклучително богато и остава мрсни дамки на мебелот.
Бидејќи делот од седиштето каде што ја ставаме главата е испотен и мрсен, логично е горниот дел од седиштето да е покриен со ваква заштита, што може да се менува почесто од целата ткаенина – така авиокомпаниите штедат.
