Понекогаш се што ви треба е малку вера. Скокни во непознатото, па како и да е. Така размислувал Даниел Овосени Ајала, кој тогаш имал 26 години од Ајанбади, кога основал училиште за танцување „Скок“ од танцот во западните предградија на Лагос, Нигерија.
Овој љубител на танц се едуцираше благодарение на „мрежата на сите мрежи“. Потоа, негирајќи ги негативните коментари на соседите, тој ја отвори вратата на импровизираното балетско студио во својата куќа, каде што дури и денес, три години подоцна, по училишниот ден, секој ден се повторуваат 12 студенти.
„Жал ми е што почнав да танцувам предоцна за да направам кариера. Но, моите студенти ја имаат таа шанса “, објасни Даниел Овосени Ајала во неодамнешното интервју со водечкиот американски весник Њујорк Тајмс.
Неговиот сон, објаснува тој, бил сериозно балетско училиште за оние кои сериозно сакаат да научат да танцуваат и можеби еден ден тоа го прават професионално.

Единаесетгодишник изведува пируети
„На почетокот луѓето ме прашуваа зошто го правиме тоа. Морав да им објаснам дека балетот не е лош или непристоен танц и дека бара многу дисциплина што ќе има позитивен ефект врз животот на децата надвор од училницата. Отсекогаш велев: „Не станува збор за самиот танц, туку е за процесот на учење да танцува“, изјави Ајала за Њујорк Тајмс.
Тој не беше во ред. Три години подоцна, овој јуни, на Instagram профилот на училиштето беше објавено видео од еден од неговите студенти. Единаесетгодишниот Ентони Мемсома Маду изведува пируета откако pirouette благодатно се движе низ бетонската површина како што паѓа дождот, создавајќи барички околу неговите голи нозе. Видеото, кое го гледале 20 милиони луѓе на социјалните медиуми, ги отвори вратите на сиромашното балетско училиште во далечниот Лагос широк за богатиот западен балетски свет.
Понуди за стипендии и понатамошна работа во престижни светски училишта и танцовни трупи за вредните и талентирани студенти на Ајала, само што беа поплавени. Самото училиште на Ајала добило донации што ќе и овозможат да создаде соодветни услови и конечно – вистински оро за танцување наместо претходното покриено со парче ткаенина. Наставниците од другата страна на светот повремено пробаат низ Зум.Основачот Даниел Ајала лудо се заљуби во класичната форма на танц кога го гледаше филмот од 2001 година „Зачувај го последниот танц“. таа се заљубува во другарка танчарка која ја буди нејзината заспана желба да стане танчерка.

Скокни во непознатото
„Сакав да бидам различен. Ми се допадна фактот дека балетот не е вообичаен овде. Кога спомнуваш танцување во Нигерија, тоа е ќорсокак. Сите тука го прават истото и завршуваат исто “, вели Ајала. Тој се школувал гледајќи обука преку Интернет и на неколку кратки курсеви понудени во Лагос. Потоа се запишал на економија на локален универзитет затоа што неговите родители сакале да го направи тоа. Но, кога дојде време да се најде работа во индустријата, тој сфати дека не е за него. Тој мораше да им објасни дека работата во канцеларијата не е за него. Тој едноставно вели дека тоа не се прави со срце. И тогаш тој се одлучи за чин на вера, скок во непознатото, што и да е. Тој се пријави на интернет платформите за танчери и го претстави својот случај.
Тој е наставник по танц од Нигерија и се прашува дали некој има стара опрема тој е подготвен да донира во училиштето „Скок“ на танцот во близина на Лагос. Тој имаше среќа и еден од неговите контакти преку Интернет го поврза со организацијата за донации Патувајќи Тутус од Флорида. Тој се поврзал и со тројца наставници: Линда Хуркманс од групата за танцување во Сан Диего, Талем Вилијамс од Св. Креикс и Мери Хубс од Мичиген. Тие го научија педагошки техники.
По снимањето на малиот Ентони, работите станаа уште посериозни. Неговата мала танчерка го привлече вниманието на престижната Њујорк балетска трупа и американската национална трупа, која се смета за едно од богатствата на американската танцова уметност. Фаде Огунуро, нигериска новинарка и поранешна балерина, беше толку импресионирана од неговата благодат што понуди да го спонзорира понатамошното балетско образование на малиот Ентони до крајот на студиите.
