Доживотниот претседател на СФРЈ, Јосип Броз Тито, имаше многу страсти во животот, а еден од нив беше автомобили.
Мирослав Милутиновиќ исто така напишал за оваа тема во книгата „Автомобили и Јосип Броз Тито“, кој истражувајќи го љубовното хоби на Маршалот, дошол до заклучок дека Тито за време на својот живот користел дури 85 автомобили. Меѓу нив, 13 беа брендови „Застава“, имаа 12 кадилаци и 11 мерцедес. Тито исто така поседувал три седани со црн 600 Пулман.
Тито сакаше да подари автомобили, а тој доби многу од нив како подарок, па интересно е што оклопниот Пакард му го даде на Сталин, а тој му го подарил еден од најпознатите класични седачи на мерцедес-бенд, модел 770. Интересно е дека станува збор за автомобил Анте Павелиќ, кого го прими како подарок од Хитлер. Овој култен автомобил остана во Југославија по војната, а подоцна заврши кај Сталин.
Кон крајот на 1980-тите, 15 од автомобилите на Тито од Белград беа испратени во Словенија. Тркачките автомобили требаше да бидат изложени таму неколку години, но потоа дојде 1991 година и војната, па случајно, скапите автомобили на Маршал останаа во Словенија.
Меѓу автомобилите се најде и Пакард (подарокот на Сталин), оклопниот модел Мерцедес-Бенц Купе од 1939 година, оклопниот ЗИС кој го доби како подарок од Никита Хрушчов, Ролс-Ројс во кој се движеше египетскиот претседател Гамал Абдел Насер за време на неговата посета на Југославија и легендарната лимузина Хорч. 951 A Pullman Cabriolet очила.
Тој возеше добри автомобили на Бријуни
Местото што Јосип Броз особено го сакаше е Бриони, па дури и таму тој сакаше да ги вози своите скапи автомобили.
Првиот автомобил што го возеше на Бриониските острови беше Кадилак од 1947 година, кој го доби како подарок од група хрватски иселеници од Канада. Сепак, најпознатиот бријуниски автомобил Тито возеше темно зелена кадилак кабриолет од 1953 година.
Автомобилот пристигна во Техничкиот музеј во Словенија во 1987 година, но благодарение на упорноста на луѓето од Бриони, во мај 1991 година, Кадилак, наводно, бил вратен во Истра под прекривката на ноќта, благодарение на две механичари.
Дека Кадилак е сè уште познат како еден од најдобро зачуваните старешини.
Мерцедес што тој никогаш не го возел е пронајден во Македонија
Интересна приказна датира од 2017 година, кога го најдоа еден од Groser Mercedes 600 на Тито во Македонија.
Екстремно вредниот автомобил е произведен во 1974 година ѝ има само поминато 60.000 километри.
