Connect with us

Hi, what are you looking for?

runway

Fool Moon

ЈУНГ – Постојат 4 главни типови на личност, а еден дефинитивно е ваш: Откријте што ви пренеле вашите предци

Архетипите на личноста се модели на луѓе, однесувања, кои ни ги пренеле нашите предци. Тие формираат дел од колективното несвесно и можат да ни помогнат да ги разбереме моделите на однесување.

Универзални и вродени за сите луѓе, главните архетипови на личност според швајцарскиот психолог Карл Густав Јунг се дел од колективното несвесно и имаат големо влијание врз однесувањето на човекот. Во психологијата на Јунг, архетипите претставуваат универзални обрасци и слики, кои се дел од колективното несвесно. Јунг бил цврсто убеден дека е наследено од нашите предци и дека тие претставуваат инстинктивни обрасци на однесување.

Јунг верувал дека човечката психа е составена од три компоненти – егото, несвесното и колективното несвесно. Според Јунг, егото го претставува свесниот ум, додека личното несвесно содржи спомени, вклучително и оние кои биле потиснати. Тој тврдел дека секој архетип игра важна улога во личноста на една личност, но дека повеќето луѓе се под доминација на еден архетип. Кој архетип ќе биде доминантен, зависи од бројни фактори, вклучително и културни влијанија и лични искуства.

Еве 4 главни архетипи на личноста според Јунг, кои можат да ви помогнат да го разберете вашето однесување:

1. Личност

Личноста е начинот на кој се претставуваме пред светот. Зборот „персона“ е изведен од латинскиот збор што буквално значи „маска“. Персона ги претставува сите различни социјални маски што ги носиме меѓу различни групи и ситуации. Функционира така што го штити егото од негативни слики. Според Јунг, едно лице може да се појави во соништа и да има различни форми. За време на развојот, децата учат дека мора да се однесуваат на одреден начин за да се вклопат во очекувањата и нормите на општеството. Личноста се развива како социјална маска која ги содржи сите примитивни инстинкти, нагони и чувства кои не се сметаат за општествено прифатливи.

2. Сенка

Сенката е архетип кој се состои од сексуални и животни инстинкти. Сенката постои како дел од несвесниот ум и се состои од потиснати идеи, слабости, желби, инстинкти и недостатоци. Сенката произлегува од нашите обиди да се прилагодиме на културните норми и очекувања. Овој архетип ги содржи сите работи што се неприфатливи не само за општеството, туку и за сопствениот личен морал и вредности. Ова може да вклучува работи како завист, алчност, предрасуди, омраза и агресија. Јунг сугерирал дека сенката може да се појави во соништата или визиите и да има различни форми. Може да се појави како змија, чудовиште, демон, змеј или некоја друга темна, дива или егзотична фигура.

3. Анима или Анимус

Анима е женска слика во машката психа, а анимус е машка слика во женската психа. Анима / анимус претставува „вистинско јас“, а не сликата што ја претставуваме пред другите и служи како примарен извор на комуникација со колективното несвесно. Јунг верувал дека физиолошките промени, како и социјалните влијанија придонесуваат за развој на родовите улоги и родовиот идентитет. Тој посочи дека во овој процес биле вклучени и архетипите на анимус и анима. Според Јунг, анимусот го претставувал машкиот аспект кај жените, додека анимата го претставувал женскиот аспект кај мажите. Овие архетипски слики се засноваат на она што е во колективното и личното несвесно. Колективното несвесно може да содржи поими за тоа како треба да се однесуваат жените, додека личното искуство со жени, девојки, сестри и мајки придонесува за повеќе лични слики на жените. Меѓутоа, во многу култури, мажите и жените се охрабруваат да прифаќаат традиционални и често крути родови улоги. Јунг сугерирал дека обесхрабрувањето на мажите кои ги истражуваат своите женски аспекти и жените кои ги истражуваат своите машки аспекти служат како поткопување на психолошкиот развој.

4. Јас

Себството е архетип кој ја претставува унифицираната несвесност и свест на индивидуата. Јунг често себеси се претставувал како круг, плоштад или мандала.

Самосоздавањето се случува преку процес познат како индивидуализација, во кој се интегрираат различни аспекти на личноста. Јунг верувал дека дисхармонијата помеѓу несвесното и свесниот ум може да доведе до психолошки проблеми. Внесувањето на овие конфликти во свеста и нивното сместување во општествената реалност е важен дел од процесот на индивидуализација.

Јунг сугерирал дека постојат два различни центри за личност:

– Егото е центар на свеста, но Јас е она што лежи во центарот на личноста.

– Личноста опфаќа не само свест, туку и его и несвесен ум.

Можете да го дознаете ова со замислување круг со точка точно во центарот. Целиот круг е јас, каде што мала точка во средина го претставува егото.

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Прочитај

Cotton Club

Топ моделот Александра Агостон е заштитно лице на кампањата на брендот Викторија Бекам за сезоната есен/зима 2021 година. Колекцијата, инспирирана од денешните потреби, снимена...

Fine Living

Наместо непотребно горење на дрва, што денес е вообичаена практика поради хиперпродукција и при која се ослободуваат штетни емисии на јаглерод диоксид во атмосферата,...

Four Seasons

Јужнокинескиот карст на почетокот звучи како евтина роба од Ebay, но не мора да биде. Во овој случај, зборуваме за нешто толку вредно и...

Fool Moon

Карл Лагерфелд, великанот на светската модна сцена, беше еден од најголемите таленти на 20 век и во исто време колекционер со ненаситна жед кога...

Advertisement