Connect with us

Hi, what are you looking for?

runway

Fool Moon

Што е тоа што ги прави Италијаните толку шик?

При самото спомнување на Италија, првото нешто што ни паѓа на ум е одреден вид на кежуал гламур. Како оваа држава го доби тој епитет?

„Единственото нешто што Лиз знае да каже на италијански е Bvlgari“- рече Ричард Бартон за Елизабет Тејлор, за ѓерданот на брендот што го носеше во Венеција по повод маскенбалот во хотелот Ca’Rezzoncio во 1967 година, сумирајќи ја глобалната опсесија со Италија.

Педесеттите и шеесеттите години од минатиот век родија стилска, заводлива и уникатна слика за Италија: само запомнете ја волшебната сцена на Анита Екберг во фонтаната Треви од филмот на Фелини „La dolce vita“ и моментот на Веспа од култниот филм Римски празник “. Оттогаш, гламурот стана синоним за Италија.

Што навистина значи италијанскиот кежуал гламур?

Имињата на луксузните италијански производители на спортски автомобили, како што се Ферари и Масерати, секако предизвикуваат визија за уникатно самоуверена, впечатлива мазност, исто како што имињата Валентино, Версаче, Гучи и Прада зрачат со луксуз, сензуалност и посебна италијанска храброст.

Во однос на модата, Милано е еден од „големите четири“ модни градови – Париз е познат по совршеното чувство за шик, Њујорк по спортскиот и Лондон по елегантни класици – италијанскиот гламур стана потпис на Милано. Но, дали чувството на гламур може да се втисне во ДНК на цела нација? Или тоа е само клише, национален стереотип?

Корените на италијанската мода датираат од 14 век, во Фиренца. Ренесансната Италија и елитните семејства од тој период (водечки Медичи) беа опседнати со изгледот и модата, поради што инвестираа огромно богатство во облека.

Но, дури во повоените години на 20 век, италијанската меѓународна модна индустрија процвета. Огромна заслуга за ова има аристократскиот претприемач Џовани Батиста Џорџини, кој ги собра најдобрите кројачи и дизајнери во земјата, вклучувајќи ги Пучи, сестрите Фонтана и Капучи.

Првите модни ревии беа одржани во големата сала Бјанка, украсена со преголеми кристални лустери во Палацо Пити, Фиренца, а фактот што колекциите на италијански дизајнери беа околу 30% поевтини од нивните париски колеги, им овозможи да продаваат и да се прошират на Американски пазар.

На крајот, Холивуд беше тој што обезбеди излез за италијанскиот стил на светската сцена. Филмската индустрија беше привлечена од медитеранската клима и релативно ниските трошоци за снимање, а студиото Cinecitta во Рим стана меѓународен филмски центар, а самиот град сцена на отворено. Филмовите како Римскиот празник и Клеопатра се покажаа како големи хитови.

Ѕвездите набрзо се заљубија во Италија и надвор од сетот, па Богарт и Бекол беа видени како уживаат во возење со гондола низ венецијанските канали, Одри Хепберн како купува чевли во Ферегамо во Фиренца, Тејлор и Бартон во бутиците Булгари, додека други познати личности го поминаа својот одмор. на брегот Амалфи. Овие слики го обиколија светот, прикажувајќи лежерен, стилски начин на живот. Тоа беше моден момент на глобално ниво.

Но, италијанскиот гламур е многу повеќе од медиумски момент. Вистинските Италијанци се страсни за својот изглед. Општеството има посебна самодоверба што е од суштинско значење за нив, а изразот passeggiata го претставува нивниот начин на живот – ритуалот на рана вечерна прошетка и елементот на позирање на улица – тоа е начин да се види и види. Жителите се секогаш средени, облечени по најнова мода, а целта е да се остави добар впечаток и да се забавуваат, што во суштина е имиџот на Италија.

Италијанските форми се поврзуваат и со националната трговска марка: беспрекорно скроени костуми, украсени со модни детали во форма на свилени марамчиња што се штрчат од џебовите или вратоврските; усогласени со ремени и меки кожени чевли. Италијанските костуми исто така достигнаа светски статус, па затоа кај Ричард Гир можевме да видиме широк спектар на костуми на Армани во филмот „American Gigolo“, што дополнително ја зголеми свеста за машката мода.

Сосема е сигурно дека етикетата „Произведено во Италија“ сѐ уште е една од најбараните ширум светот. Италијанското производство е целосно неспоредливо и поврзано со општеството – луѓето го прават тоа не само поради парите, туку затоа што ги сакаат и чувствуваат.

Значи, што претставува гламурот за Италијанците: нешто длабоко привлечно, нешто силно поврзано со убавината, нешто со кое пораснале и дел од нивниот вкус и култура и конечно, самиот пристап кон животот.

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Прочитај

Cotton Club

Компанијата Тифани и Ко. се претстави во Дубаи со најскапото парче накит во својата историја – ѓерданот „World’s Fair“. Неговата цена се проценува на...

Fine Living

Орландо Блум пред да се вери со Кејти Пери, живеел во егзотична вила на Беверли Хилс. Но, по раѓањето на неговата ќерка и претстојниот...

Fool Moon

Стрелците во астрологијата се опишани како среќни луѓе, кои засекогаш остануваат деца во нивните души. Ова е знак кој се стреми кон љубов и...

Green Tea

Кога зборуваме за здравјето, неизбежно е да се спомене и имунитетот, бидејќи тоa не штити од разни инфекции и болести. И кога велиме имунитет,...

Advertisement