Connect with us

Hi, what are you looking for?

runway

Fool Moon

Се сеќаваме на Питер Линдберг – приказна за фотографијата што промени сè

Помина нешто повеќе од една година откако еден од најголемите модни фотографи на 20 век не напушти и живо се сеќавам кога пред повеќе од десет години го истражував современиот концепт на убавина и видов фотографии од Peter Lindbergh за темата на моето последно дело. Беше неописливо задоволство да се набудува ослободената женска убавина преку фотографии од супермодели од 90-тите. Потрагата по убавина е истовремено човечка потреба и еден од најважните изрази на човечко креативно суштество, а Peter Lindbergh многу добро го знаеше тоа. Неговата уметност преку своите модели е едноставност и магија на црно-белата фотографија. „Жената е секогаш поважна од облеката што ја носи“, додаде славниот Lindbergh, но неговата кариера како моден фотограф немаше идиличен почеток.

Назад кон средината на 80-тите години на минатиот век, Lindbergh се обиде да му објасни на Alexandru Libermanu, легендарниот креативен уредник на „Condé Nasta“, дека тој едноставно не може да се однесува на фотографии од премногу стилизирани модели што Vouge ги ставил на кориците и побара повеќе креативна слобода од уредниците. По кратко убедување, Libermanu му попушти на тврдоглавиот млад човек и му даде слобода, а Lindbergh собра група дотогаш непознати модели на плажата во Санта Моника – Linda Evangelista, Karen Alexander, Christy Turlington, Estelle Lefebure, Tatjana Patitz и Rachel Williams фотографирани во култни црно-бели фотографии. Облечени во бели преголеми кошули, моделите зрачеа со младешка енергија и природно воздржување. Резултатот од оваа модна работа беше во антитеза со строго дефинираните кодови на претходната модна фотографија, кои вклучуваа шминка и вкочанети модели во стерилни простори за живеење. Наместо тоа, Lindbergh покажа скромен и непознат модел во момент на чиста радост и автентичност што ја надминува екстравагантноста и ретуширањето карактеристично за модната индустрија во 80-тите. Сепак, модата сè уште не беше подготвена за тој чекор, па Liberman и Grace Mirabella, тогашната уредничка на американскиот „Vouge“, одбија да го објават снимениот материјал. За среќа, легендарната Anna Wintour, желна за докажување и промена, наскоро се најде на жешкото седиште во американското списание „Vouge“ .Таа наоѓа фотографии од младиот Lindbergh во фиоките во уметничкиот оддел и го ангажира за нејзината деби насловна страница.

View this post on Instagram

"Picture the most famous supermodels of the 1990s, and you will probably be thinking of a Peter Lindbergh photograph. The German photographer sparked the phenomenon with a shot in American Vogue, August 1988, of a group of rising models, in white shirts on the beach. Then, in January 1990, came his British Vogue cover, featuring a black-and-white tableau of the original single-moniker models: Linda, Naomi, Cindy, Tatjana and Christy. George Michael saw it and cast each of them in his Freedom! ‘90 music video, which in turn inspired Gianni Versace to send them down the catwalk lip-syncing to that very song. For as long as the supermodels reigned, and as they evolved with new generations, Lindbergh was there photographing them. And while he was responsible for shaping their careers, perhaps the most striking thing about his photography was its intimacy. Famously unretouched and naturally lit, his images of the most glamorous A-list were often stripped-back, cinematic portraits of unfiltered beauty. John Galliano once said that Peter Lindbergh’s subjects were silent movie stars, with the clothes as the script and Lindbergh as director. His images have the power to be simultaneously timeless and timely, soulful and never contrived – see the supers dressed in Chanel leather, straddling motorbikes in Brooklyn, New York (for American Vogue, September 1991)." . by Osman Ahmed (British Vogue, September 2019) #LindberghStories – Credits: 1. Naomi Campbell, Linda Evangelista, Tatjana Patitz, Chirsty Turlington & Cindy Crawford, New York, 1989 2. Helena Christensen, Brooklyn, 1991 3. Cindy Crawford, Tatjana Patitz, Helena Christensen, Linda Evangelista, Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Karen Mulder & Stephanie Seymour, Brooklyn, 1991 4. Michaela Bercu, Paris, 1988

A post shared by Peter Lindbergh Foundation (@therealpeterlindbergh) on

The rest is history, би рекле Американците, а Lindbergh доживува молскавичен успех со насловната страница на Vogue во јануари 1990 година со фотографии од Naomi Campbell, Cindy Crawford, Tatjane Patitz, Christy Turlington и Linde Evangeliste. После таа насловна страна, името на супермоделот стана вообичаено, а пет манекенки биле поканети од George Michael за спотот „Freedom“, инспириран од фотографијата на Lindbergh.

Advertisement
Advertisement

Прочитај

Wall Street

Судејќи според ова, 2020 година е навистина лоша година за сите… Како и да е, за Фу Чунсијао, колекционер од Хонг Конг, на кого...

Fool Moon

Со цел да ги разгледаме подетално сите карактеристики на астролошките знаци забавни, женски и „свесни за модата“, ќе се запознаеме со секој од нив...

Fine Living

1. Фраери што не се држат до личната хигиена. Не само што ми паѓаат на ум само момци кои имаат холивудска насмевка, но апсолутно...

Cotton Club

Уметноста на традицијата се истакнува како клучен дел од кампањата Dolce & Gabbana есен/зима 2020 Манекенката Кјара Скелси се појавува на кинематографски, црно-бели фотографии...